بهترین دوربین خودرو هنوز هم برای اکثر دارندگان خودرو، یک کالای لوکس محسوب می‌شود، بااین‌حال قیمت آنها بسته به نوع و امکانات آن تعیین می‌شود. در حقیقت، شما برخی از گزینه‌هایی را می‌توانید انتخاب کنید که قیمت مناسب‌تری دارند و با امکانات و ویژگی‌های موردنظر خودتان یکسان هستند. در این مقاله به دوربین خوب برای خودرو خواهیم پرداخت که دلایلی برای داشتن دوربین و نکاتی که باید برای انتخاب آن توجه کنید، صحبت خواهد شد.

دوربین خودرو را بهتر بشناسیم.

به‌احتمال زیاد ویدئوهایی مبنی بر تصادف یا لحظات معجزه آسایی در جاده و خیابان که افراد خوش‌شانس از آن اتفاق، جان سالم به سر می‌برند را دیده‌اید. به لطف یک دوربین خودرو این اتفاقات ثبت می‌شوند. همچنین گاهی برای پلیس راهنمایی رانندگی، یک مدرک مهم به شمار می‌رود.

یک دوربین مداربسته در خودرو به‌عنوان امنیت خیابان و وسیله نقلیه شما عمل می‌کند. به این صورت که یک نوع نظارت در داخل اتومبیل شما وجود دارد (معمولاً به شیشه جلو، آینه عقب و یا جایی در پشت خودرو متصل است) و هنگام رانندگی فضای خارج را ثبت می‌کند. در نتیجه خواهید توانست با یک راهنمای مفید، بهترین دوربین خودرو را خریداری کنید.

قابلیت‌های بهترین دوربین برای خودرو
قابلیت‌های بهترین دوربین برای خودرو

دوربین خودرو چیست؟

بهترین ویژگی‌های دوربین خودرو

اگرچه نباید بیش از حد تحت تأثیر زنگ و ظاهر برای خرید بهترین دوربین خودرو قرار بگیرید، اما مهم است که در نظر بگیرید که با پول خود چه ویژگی‌هایی دریافت می‌کنید. ویژگی‌هایی مانند ردیابی مکان با GPS (برای نشان‌دادن مکان دقیق شما در فیلم) و wi-fi (برای انتقال بی‌سیم فیلم به تلفن یا رایانه) ضروری نیستند، اما می‌توانند مفید باشند. برخی دیگر از ویژگی‌های اصلی دوربین خودرو را می‌توان موارد زیر دانست:

سنسورهای نیروی G-، به‌طورکلی در هنگام برخورد به طور خودکار لحظات را به‌درستی ضبط و ثبت می‌کند. GPS به شما امکان می‌دهد مکان دقیق در زمان تصادف و ثبت فیلم به‌خوبی مشخص شود. همچنین مسیری را که طی کرده‌اید و سرعت شما را نشان می‌دهد. با داشتن یک دوربین حالت پارک، به شما برای تشخیص اینکه چه کسی با ماشین شما در یک پارکینگ شلوغ، برخورد کرده است نیز می‌تواند مفید باشد.

ویژگی‌های دوربین خودرو

بررسی برخی از دوربین‌‌های خودرو برتر

در این قسمت به بررسی برخی از انواع دوربین خودرو خواهیم پرداخت که دارای ویژگی و قابلیت‌های متفاوتی هستند.

شیائومی Mijia Starvis 1S Dash Cam

اگر به دنبال بهترین دوربین خودرو کوچک و قدرتمند برای اتومبیل خود هستید، 1S Dash Cam برند شیائومی، همان چیزی است که شما به دنبال آن هستنید. اندازه کوچک آن به شما امکان می‌دهد، تصاویر و فیلم های با کیفیت بالا را داشته باشید. علاوه بر این، دارای ویژگی دید در شب، کنترل صدا و صفحه‌نمایش بزرگ IPS است. دارای حالت نظارت بر پارکینگ است که با خاموش شدن خودرو آغاز می‌شود. همچنین از طریق کابل‌های USB می‌توانید آن را به تلفن خود وصل کنید.

Papago GoSafe 535

ویدئویی با وضوح بالا و لنز با دارای دید بسیار زیاد یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مدل دوربین خودرو است. ویژگی‌های هشدار درایور و سنسور G را دارا است. همچنین شما می‌توانید ویدئوها را با استفاده از کابل همراه این دوربین، و یک برنامه در دستگاه Android خود ببینید و نیازی به وصل آن به کامپیوتر نیست.

دوربین خودرو مدل Owl
دوربین خودرو مدل Owl

دوربین خودرو مدل Owl

این مدل دوربین خودرو یک ویژگی دسترسی از راه دور به دوربین دارد که می‌تواند ویدئو را در تلفن همراه ثبت و ضبط کند. به‌این‌ترتیب چون کلیپ‌های ویدئویی در تلفن شما ذخیره می‌شوند، نیازی به کارت حافظه ندارید. همچنین در صورت سرقت دوربین، خطر ازدست‌دادن کلیپ‌های خود را ندارید. دارای هشدار چراغ قرمز و هشدارهای دوربین سرعت است.

دوربین خودرو مدل Owl

Garmin Dash Cam 66W

یکی دیگر از بهترین دوربین‌های خودرو 2021 را می‌توان Garmin Dash Cam 66W نام برد. این دوربین کوچک، دارای ویژگی سنسور G و اندازه صفحه‌نمایش 2 اینچ است. پشتیبانی از کنترل صدا و رزولوشن 1440p دارد و شامل هشدارهای کمک‌راننده است که می‌تواند به شما در جلوگیری از تصادف کمک کند.

هنگام خرید به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید دوربین خودرو نیازی نیست که در مورد چگونگی نصب آن توجه کنید، به این دلیل که تقریباً همه دوربین‌های خودرو یک روش نصب دارند. موارد زیر را باید در انتخاب بهترین دوربین خودرو به‌خاطر داشته باشید:

اندازه وسیله نقلیه

اندازه وسیله نقلیه و فضای موجود ممکن است در نوع دوربین خودرو برای خرید، نقش داشته باشد. دوربین خودرو در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که مناسب ماشین شما است.

کیفیت ضبط

در چند سال گذشته، کیفیت ضبط دوربین‌های خودرو به طور قابل‌توجهی بهبودیافته است. شما در حال حاضر گزینه‌های زیادی برای خرید دوربین دارید که دارای کیفیت ضبط پیش‌فرض 1080p  هستند. اگر خیلی نگران این موضوع نیستید، گزینه‌های 720p نیز می‌توانند برای خرید شما مناسب باشند.

قابلیت‌های ذخیره‌سازی

یکی دیگر از عوامل مهم هنگام انتخاب بهترین دوربین خودرو، این است که به نحوه ضبط فیلم دوربین و اینکه آیا می‌توانید آن را ارتقا دهید. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام پایان حافظه دوربین، باید چه اقداماتی را انجام دهید. آیا فقط ضبط فیلم، متوقف می‌شود (نیاز به اقدام شما برای کمک به حل مشکل)، یا شروع به حذف خودکار فایل‌های قدیمی می‌کند؟

بودجه شما

مهم‌ترین عامل مهم در انتخاب دوربین خودرو، بودجه شماست. درعین‌حال که خواهید توانست با یک دوربین سطح ابتدایی، شروع کنید و سپس باگذشت زمان، آن را ارتقا دهید.

ویژگی‌های دوربین خودرو
ویژگی‌های دوربین خودرو

قابلیت‌های بهترین دوربین برای خودرو

آپشن‌های اضافی

درحالی‌که هیچ دو دوربینی به طور یکسان و مشابهی ساخته نمی‌شوند، باید مطمئن شوید که سایر دوربین‌های موجود در بازار را بررسی کرده‌اید. به‌عنوان‌مثال، برخی از دوربین‌ها هنگام رانندگی مختصات GPS  و همچنین زمان دقیق شما را ضبط می‌کنند. برخی از دوربین‌ها از قابلیت دید در شب بهتری برخوردارند. برخی از دوربین‌ها دارای سنسورهای ضربه هستند.

کلام آخر

می‌تواند بیش از یک منبع سرگرمی اینترنتی ویروسی باشد. آنها قطعاً می‌توانند با سناریوهای معنادار زندگی، مانند نشان‌دادن یک مسیر رفت‌وآمد یا گرفتن منطقه شما برای نشان‌دادن دوستان و خانواده خود کمک کنند.

شاید متداول‌ترین و مهم‌ترین دلیل برای داشتن بهترین دوربین خودرو، مستندات و شواهد ضبط شده با آن باشد. اگر وسیله نقلیه شما در محلی که پارک می‌کنید خراب می‌شود و می‌خواهید ببینید چه کسی این کار را انجام داده، یا می‌خواهید به‌عنوان مدرک در تصادف به شما کمک کند. به‌طورکلی تنظیمات آن آسان است و در کمترین زمان نصب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.