امروزه تکنولوژی در دنیا به سویی در حال حرکت است که علاوه بر تأمین راحتی و سهولت، سطح امنیت را نیز برای ما بالا ببرد. به همین دلیل تجهیزات متنوعی مثل انواع دوربین و GPS باقابلیت‌های مختلف طراحی و تولید شده‌اند. هم اکنون افراد زیادی وجود دارند که به فکر تهیه دوربین خودرو در اراک هستند. اگر شما نیز با این مسئله روبه‌رو هستید پیشنهاد می‌کنیم تا همراه ما باشید و مهم‌ترین نکاتی که لازم است درمورد تهیه یک دوربین مناسب ماشین بدانید را برایتان شرح دهیم.

آشنایی با دوربین اتومبیل

دوربین اتومبیل را بهتر بشناسیم.

دوربین‌ها به ما کمک می‌کنند تا در زمان لازم بتوانیم وقایع را ثبت کنیم. حال موقعیتی مثل دزدی یا تصادف به وجود آمده و هرکسی می‌خواهد ادعای خود را ثابت کند. در این شرایط بهترین کار این است که مدارک ضبط شده به‌وسیله دوربین را به مراجع قانونی ارائه دهیم تا به بهترین شکل بتوان مسائل را پیگیری کرد. غیر ازاین‌گونه اتفاقات، دوربین خودرو مخصوصاً دوربین عقب وقتی که به مانیتور خودرو وصل شده باشد می‌تواند برای مواقعی که می‌خواهید دنده عقب بروید یا پارک کنید نیز بسیار سودمند باشد.

دوربین ماشین وسیله کوچک و جمع و جوری هست که ما آن را در زاویه‌های مختلفی و در جایگاه‌های مناسب می‌توانیم نصب کنیم. بهترین جا برای نصب و جای‌گذاری این وسیله پشت ماشین و در مرکز درب صندوق عقب و همچنین در جلوی خودرو و پشت آینه وسط است. شاید شما هم تصمیم به نصب دوربین خودرو در اراک دارید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه یک محصول مناسب به ادامه مطلب توجه داشته باشید تا بسیاری از ابهاماتتان رفع شود.

دوربین خودرو برای دنده عقب رفتن به شما کمک می‌کند.

برای تهیه دوربین خودرو به چه نکاتی باید دقت داشته باشیم؟

حال که قصد تهیه دوربین ماشین در اراک را دارید به شما مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در زمان خرید و نصب باید در نظر بگیرید را خواهیم گفت. البته باید دقت داشته باشید که برای هرکسی یک سری ویژگی‌ها موردتوجه خواهد بود اما ما برایتان اصلی‌ترین موارد را بررسی خواهیم کرد.

از قبل در مورد اندازه و وضوح تصویر سؤال کنید:

هر دوربین باتوجه‌به لنز خود، تصویربرداری مشخصی دارد. بعضی از دوربین‌ها می‌توانند برای شما تصویر را به‌صورت مستطیلی و عمودی و یا حتی افقی ضبط کنند. برخی دیگر از مدل‌ها به‌خاطر لنز پیشرفته‌تر این امکان را به شما می‌دهند تا تصویر را باتوجه‌به خواست خود، عمودی یا افقی تنظیم کنید. گاهی این تصویر می‌تواند در ابعاد مربع باشد.

این را هم در نظر بگیرید که علاوه بر قالب تصویر، وضوح هم بسیار مهم است. وضوح یعنی اجزای نمایی که وارد لنز دوربین اتومبیل شما می‌شوند تا چه میزان از یکدیگر قابل تفکیک هستند. در بسیاری از مواقع در هنگام تهیه دوربین اتومبیل در اراک شما می‌توانید نمونه تصویر گرفته شده به‌وسیله دوربین را مشاهده کنید. با دیدن نمونه‌ها میزان وضوح سیستم نیز قابل‌بررسی خواهد بود. البته در نظر داشته باشید که وضوح بسیار کم برای شما عملاً بی‌استفاده خواهد بود و وضوح بالا نیز بسیار گران‌قیمت است.

وسعت تصویربرداری را در نظر داشته باشید:

بسیاری از افراد این مسئله را با وضوح و ابعاد اشتباه می‌گیرند درصورتی‌که وسعت دید مسئله‌ای کاملاً مجزا و قابل‌بررسی است. وسعت یعنی دوربین شما در دنیای واقعی چه ابعادی را می‌تواند ضبط کند. دوربین‌ها می‌توانند وضوح زیادی داشته باشند و تصویر را به‌صورت مستطیلی اما تنها محدود به جلوی خودرو ضبط کنند. از طرفی بعضی از شرکت‌ها برای اینکه بتواند نظر مخاطب را جلب کنند از لنز دید وسیع استفاده می‌کنند که حتی سرتاسر جاده را پوشش بدهد اما برای کنترل هزینه از کیفیت وضوح تصویر می‌کاهند.

در زمان تهیه دوربین ماشین در اراک بهتر است همه این آیتم‌ها را به‌صورت هم‌زمان بررسی کنید. ایده‌آل‌ترین حالت این است که دوربین شما ابعاد اطراف خودرو را با وضوح متوسط پوشش دهد. کمتر از این مقدار در عمل نمی‌تواند مفید و کاربردی واقع شود. اگر شما از بابت هزینه در مضیقه نیستید می‌توانید مدل‌هایی که این موارد را در سطوح بالاتر ارائه کرده‌اند نیز تهیه کنید.

وسعت دید دوربین بسیار مهم است.

سرعت فیلم‌برداری را جدی بگیرید.

در دوربین‌ها و هر چیزی که به تصاویر متحرک مربوط می‌شود؛ اصطلاحی به نام FPS وجود دارد. این اصلاح به شما عددی را نشان می‌دهد که در واقع تعداد فریم‌ها یا تصویری است که دوربین در هر یک ثانیه می‌تواند ضبط کند. هرچه این عدد بالاتر باشد یعنی تعداد تصویر و داده‌های ورودی بالاتر بوده و در نتیجه فیلم روان‌تر است. برای خرید دوربین خودرو در اراک عدد 30 فریم در هر یک ثانیه را می‌توان قابل‌قبول دانست.

کمتر از این مقدار سبب می‌شود که در صورت بروز حادثه شاید اتفاقاتی از دید پنهان بماند یا جزئیات آن‌طور که باید، نشان داده نشود. مقدار 60 فریم از مقادیر بسیار محبوب در بازار به‌حساب می‌آید که البته دربرگیرنده هزینه‌های بیشتری نیز می‌شود. این عدد معمولاً روی بسته‌بندی دوربین‌ها نوشته شده است.

دوربین خودرو در اراک
دوربین خودرو در اراک

درمورد امکانات متفرقه دوربین خودرو بیشتر بدانید.

حال که شما با نکات اصلی و مهم در زمان تهیه دوربین اتومبیل در اراک آشنا شدید بهتر است تا سایر امکاناتی که دوربین‌های خودرو می‌توانند داشته باشند نیز آشنا شویم. البته هرچه امکانات متفرقه برای دوربین بیشتر باشد به‌تبع هزینه آن نیز بالاتر خواهد رفت.

یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌هایی که یک دوربین خودرو می‌تواند داشته باشد، قابلیت ردیابی است. به این صورت که شما با پرداختن هزینه بیشتر می‌توانید هم‌زمان از دو سیستم بهره ببرید. فراموش نکنید که داشتن GPS سبب بالاتر رفتن سطح امنیت خودروی شما خواهد شد.

همچنین اگر می‌خواهید دوربین خودرو در اراک تهیه کنید می‌توانید قابلیت دید در شب را نیز پیگیری کنید. بسیاری از دوربین‌ها با کم‌شدن نور محیط، وضوح تصویر خود را از دست می‌دهند. دوربین‌هایی که قابلیت دید در شب را دارند شاید کمی گران‌تر باشند اما به شما تصویر کاملاً واضحی برای اتفاقاتی که در شب برای خودروتان رخ‌داده ارائه می‌دهد.

مورد دیگر که کمتر کسی شاید به آن توجه کند قابلیت چرخش است. البته دوربین‌های خودرو هنوز آن‌قدر پیشرفته نشده‌اند که به‌صورت اتوماتیک بتوانند در زاویه دلخواه شما بچرخند اما بااین‌حال می‌توانید دوربینی را تهیه کنید که پایه آن امکان تنظیم دستی را به شما بدهد.

دوربین عقب خودرو

کلام آخر

تهیه و خرید دوربین خودرو در اراک مسئله بسیار مهمی است که اگر به آن توجه کافی نداشته باشید ممکن است سبب به هدررفتن هزینه‌های شما بشود. ما در این مقاله ابتدا برای شما مزایا و مواقعی که دوربین به کمکتان می‌آید را شرح دادیم. سپس به بررسی نکات اصلی و قابل‌توجه در خصوص دوربین‌ها پرداختیم. برای دوربین خودرو مواردی چون سرعت فیلم‌برداری، وضوح و ابعاد بسیار مهم هستند. علاوه‌برآن به مواردی مثل دید در شب، تنظیم دستی و داشتن ردیاب نیز باید دقت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.