همانگونه که از اسم آن پیداست دوربین مدار بسته خودرو  سیم کارت خور به دوربین خودرو ای گفته می شود که تصاویر آن توسط سیم کارت تعبیه شده روی آن و از بستر اینترنت سیم کارت ( اینترنت ۳G یا ۴G و‌ … ) منتقل می شود. این دوربین ها از دو جهت برای مشتریان اهمیت دارد. نخست اینکه، خود دوربین هم نقش دوربین و هم نقش دستگاه ضبط استاندالون را ایفا می کند، دوم اینکه به خاطر عملکرد خاص دوربین ( نصب سیم کارت روی دوربین ) می توان در هر موقعیتی از دوربین مدار بسته سیم کارت خور استفاده نمود، امروزه کمتر موقعیتی را می توان یافت که آنتن دهی موبایل و شبکه های اینترنت پرسرعت ۳G و ۴G به آنجا راه پیدا نکرده باشد.

چند نمونه از ویژگی های دوربین سیم کارت خور

  • انتقال تصویر بصورت بی سیم از بستر اینترنت GSM، ۳G، ۴G و…
  • عدم نیاز به راه اندازی بستر مستقل اینترنت برای انتقال تصاویر دوربین خودرو در محل نصب.
  • امکان نصب دوربین مدار بسته تقریبا در همه موقعیت های جغرافیای، چرا که آنتن دهی موبایل امروزه تقریبا در همه جا در دسترس است.
  • انتقال تصاویر از طریق اینترنت پر سرعت روی تلفن همراه هوشمند و امکان مشاهده تصاویر زنده و ضبط شده.
  • ضبط تصاویر دوربین مدار بسته بصورت مستقیم روی اس دی کارت ( SD Card ) نصب شده روی دوربین سیم کارت خور.
  • ضبط خودکار تصویر دوربین ثبت وقایع خودرو  بر اساس حرکت ( Motion Detection ).
  • ارسال آلارم های مختلف در مواقع اضطراری، از طریق اس ام اس به شماره یا شماره های موبایل از پیش تعیین شده. کاربر می تواند تمامی آلارم ها را بصورت آنلاین روی تلفن همراه خود مشاهده کند.
  • امکان نصب دوربین در هر موقعیت و مکان جغرافیایی، از خانه، مدرسه، فروشگاه گرفته تا درون اتومبیل، اتوبوس مدرسه، واگن قطار و مواردی شبیه این می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

دوربین سیم کارت خور ازانواع مختلفی تشکیل شده است که از جمله می توان به دوربین ثابت ( دام یا بولت یا باکس و …)، متحرک، مخفی و یا چند نوع دیگر اشاره کرد. کیفیت تصویر دوربین سیم کارت خور می تواند از ۴CIF تا چند مگا پیکسل متغیر باشد. برخی از دوربین سیم کارت خور را می توان علاوه بر نصب سیم کارت، از طریق کابل شبکه به شبکه های با سیم متصل شوند.

برخی از دوربین های سیم کارت خور تصاویر را روی بستر ابر ( Cloud ) با حجم حافظه معلوم ضبط می کنند ( به عنوان مثال ۳۰۰ مگا بایت فضا روی محیط ابر- Cloud- ).

قابلیت کنترل از راه دور دوربین سیم کارت خور به کاربران کمک می کند تا با توجه به نیازشان دوربین را کنترل کنند. این دوربین تصویر برداری و عکس برداری همزمان از محوطه را برای کاربران انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.