دارندگان خودرو به ویژه اون قشری که وسواس زیادی نسبت به ماشینشون دارند، نسبت به داشبورد و شیشه جلو خودرو اهمیت زیادی قائل هستند.

خب داشبورد خودرو به غیر از گذاشتن پاهاتون روش یا نگه داشتن وسایلتون اونجا کاربردهای دیگه ای هم می تونه داشته باشه. گاهی اوقات افراد فقط دغدغه یک ماشین تمیز و مرتب رو دارند اما اغلب نگران امنیت و ایمنی خودرویشان نیز هستند. دوربین ثبت وقایع خودرو تنها وسیله ای است که می توان با اطمینان روی شیشه یا روی داشبورد نصب کرد.

این روزها دوربین های خودرو کم کم محبوبیت بیشتری در بین رانندگان پیدا کرده اند. اما چرا؟

به هر حال دش کم یا دوربین فیلم برداری خودرو چیست؟

اتومبیل ها به طور فزاینده ای مجهز به دستگاه هایی می شوند که تجربه رانندگی را افزایش می دهند. از GPS در داخل اتومبیل خود استفاده کنید یا از آن برای پارک اتومبیل خود کمک بگیرید.

دوربین فیلمبرداری خودرو ، وسیله ای است که قطعاً باید از آن استفاده کنید. دش کم، مخفف دوربین داشبورد است. اما دوربین ماشین جذاب است، این را باید قبول کنید!

این یک دوربین اختصاصی است که جاده پیش رویتان را ثبت می کند. بعضی از مدل ها حتی آنچه پشت سر شماست یا داخل ماشین را ضبط می کنند. در بعضی از کشورها مانند روسیه تقریباً هر وسیله نقلیه ای که می بینید دارای یکی از این دستگاه هاست. در کشورهای دیگر، داشتنش اجباری نیست اما یک مزیت است.

چرا دوربین ماشین می تواند مفید باشد؟

دوربین ماشین می تواند برای ثبت حوادث جاده ای مفید باشد. در صورت بروز هر نوع اختلاف حقوقی پس از برخورد ، حادثه مسابقه جاده ای یا سرقت ، این امر آن را به ابزاری مناسب تبدیل می کند. راننده دیگر نمی تواند همه چیز را رد کند ، اگر همه چیز در ویدئو وجود دارد … این بدان معناست که وقتی ادعای خسارت بیمه اتومبیل را ارائه می دهید، دوربین ها مفید واقع خواهند شد.

دوربین اتومبیل می تواند به وضوح در شرایطی کمک کند که در ابتدا مشخص نباشد مقصر کیست. به عنوان مثال، نشان دادن کسی که در عقب اتومبیل شما حرکت می کند و سعی دارد شما را به عنوان مقصر نشان داده و خسارت را از شما بخواهد.

حتی می تواند به مبارزه با جرم کمک کند!

در برخی از کشورها ، دوربین های اتومبیل به عنوان بازدارنده ای برای فعالیت های مجرمانه مورد استفاده قرار می گیرند. این می تواند شامل تخریب ، تجاوز ، گسستن یا تلاش برای سرقت اتومبیل و آدم ربایی ، یا حتی ضبط مأموران اجرای قانون در تلاش برای اخاذی رشوه از کاربران جاده باشد.

اگر کسی قصد ربودن یا سرقت اتومبیل شما را دارد و متوجه می شود که توسط این فیلم قابل شناسایی است ، می تواند یک عامل بازدارنده باشد تا از پیگیری آنها جلوگیری کند.

چگونه یک دوربین اتومبیل می تواند عادت های رانندگی شما را تغییر دهد؟

دوربین های ماشین می توانند در یک ادعا یا دادگاه ارزشمند باشند ، اما این همه نیست. اگرچه یک جفت اضافی از “چشم” های دیجیتال به طور مستقیم عملکرد راننده یا ماشین را تغییر نمی دهد ، اما هنوز هم می تواند تأثیر مثبتی در رانندگی شما داشته باشد. و حتی رانندگی دیگران در اطراف شما!

چرا؟ زیرا مشاهده فیلم ثبت شده می تواند راننده را ترغیب کند تا با مسئولیت پذیری بیشتری از جاده استفاده کند. اگر داش کم شما قابل مشاهده است ، می تواند سایر کاربران جاده را نیز آگاه کند.

آیا شخصی در کنار شما رانندگی می کند یا پرخاشگر است؟ چشمان خود را به جاده نگاه دارید و با آرامش به دوربین ماشین اشاره کنید. این می تواند یک روش موثر برای انتشار یک وضعیت باشد.

تحت مراقبت قرار گرفتن همه باعث می شود که بهترین قدم را بگذارند و از عواقب منفی جلوگیری کنند.

دوربین فیلمبرداری خودرو، بایدها و نبایدهایی که بهتر است بدانید؟!

امنیت خودرو با دوربین خودرو
امنیت خودرو با دوربین خودرو

دانستن اینکه در خرید دوربین اتومبیل تا کجا باید پیش بروید گیج کننده است. در اینجا چند باید و نباید برای سهولت در تصمیم گیریتان آورده شده.

باید ها:

  • دوربینی را با بهترین کیفیت فیلم در حد بودجه خود انتخاب کنید.
  • بررسی کنید آیا فقط در حین حرکت ماشین کار می کند یا اینکه آن هم بی حرکت است. شما می خواهید اگر شخصی هنگام پارک یا توقف در چراغ با شما برخورد کند ، آن را ضبط کند.
  • در نظر بگیرید که آن را با ردیاب GPS و یا خریداری کنید که همراه GPS باشد. این می تواند به شما کمک کند تا فیلم های شما را تأیید کند و / یا ادعاهای بیمه اتومبیل یا روند دادگاه را با ارائه اطلاعات مربوط به مکان ، سرعت و حرکت در آن زمان پشتیبانی کند.

نبایدها:

  • آن را در هر مکانی از داشبورد خود که مانع دید شما از جاده می شود برطرف کنید.
  • در صورت نیاز به نگه داشتن فیلم ، اجازه دهید کارت SD پر شود. برخی از کارت های SD پس از پر شدن ، به طور خودکار فیلم های قدیمی را بازنویسی می کنند. به طور منظم پشتیبان تهیه کنید ، اما به خصوص پس از هر حادثه یا تصادفی.
  • از موارد اضافی مانند سنسور شوک G غافل شوید. به عنوان مثال ، این افزودنی ها می توانند کیفیت فیلم را تقویت کرده و به تأیید جهت برخورد کمک کنند.
  • برای نصب دوربین خودرو حتما آشنایی نسبی با سیستم برق خودو و سیم کشی حتما باید داشته باشید، چرا که دیده شده دارنده دوربین یا شخص نصاب دوربین اقدام به بریدن کابل شارژر دوربین کرده و در نتیجه به دلیل ولتاژ ورودی بالا دوربین سوخته است.

آیا می توانید برای مطالبات بیمه اتومبیل از دوربین اتومبیل استفاده کنید؟

کاملا. برای تأیید ادعای بیمه اتومبیل خود می توانید فیلم ارائه کنید. هرگونه شواهد اثبات کننده می تواند مفید باشد در مورد اثبات ادعا.

از تجربه خودتون از دوربین های خودرو برامون بگین؟

3 دیدگاه برای “دوربین فیلمبرداری خودرو، بایدها و نبایدها

  1. اسماعیل گفته:

    مطالب زیبا استفاده کردیم من ازمشتریهاتون هستم هم داخل سایت خوب راهنمایی میشیم وهم وقتی تماس میگیریم باحوصله جواب تمام سئوالهارومیدید.من خیلی جاها بدردم خورده حتی آخریش چندروزپیش یک خانم خودشو انداخت جلوماشین اصلأ هم برخوردنداشتیم مردم جمع شدن دادوبیداد که آقا چیکار کردی زنگ بزنید اورژانس گفتم عجله نکنید فیلمهای ضبط شده رو نشون دادم بعدکه فیلمهارودیدن تف کردن صورتش اونم نفهمیدیم کجا در رفت بنظرم یکی از واجبات هست حتما دوربین برای ماشین بزارین

  2. نوایی گفته:

    سلام منم میخوام بخرم فقط داخل پارگینگ یکی ازهمسایه ها روی ماشینم خط میندازیکسری هم روی ماشینم اسیدریخته میخوام فیلمشوبگیرم شکایت کنم چون رفتم نیروی انتظامی میگن مدرگ بیار لطفا راهنمایی کنیدکدوم مدل روبگیرم

  3. ناصری گفته:

    دوست عزیزازدوربین فیلمبرداری خودور سه لنزه بگیرید۳۶۰درجه دوربرخودروتحت کنترول هست حتما جواب میگیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.