مطمئناً باتری اتومبیل شما منبع اصلی تأمین برق برای راه اندازی موتور خودرو  است و درست است که نگران سلامتی این قطعه مهم باشید، به ویژه هنگامی که می خواهید از یک دوربین فیلم برداری خودرو برای نظارت دقیق بر وسیله نقلیه خود در حالی که اطراف خودرویتان نیستین استفاده کنید.

یکی از متداول ترین سوالاتی که در اینجا (فروشگاه دوربین خودرو آذرال) از ما سوال می شود ، این هست که آیا دوربین خودرو در زمانی که ماشین پارک شده و خاموش است باتری ماشین را خالی می کند؟

خوشبختانه پاسخ منفی است! بیاین با هم بررسی کنیم که چرا نگران خالی شدن باتری ماشین در زمان پارک و خاموش بودن خودرو نباید باشیم.

برق مصرفی دوربین خودرو مساوی برق یه لامپ
برق مصرفی دوربین خودرو مساوی برق یه لامپ

دلیل اصلی این که شما نباید نگران خالی شدن باتری خود باشید این واقعیت ساده است که دوربین های ماشین به طور کلی انرژی بسیار کمی مصرف می کنند. به عنوان یک مقایسه، یک لامپ استاندارد 100 واتی در خانه شما هنگام روشن شدن تقریباً 0.9 آمپر برق مصرف می کند.

یک دوربین خودرو معمولی، حتی با طیف گسترده ای از ویژگی ها نظیر پوشش دو دوربین (جلو + عقب)، تشخیص حرکت و اتصال WiFi ، به کمتر از نیمی از انرژی (معمولاً در حدود 0.25-0.45 آمپر) یک لامپ 100 واتی معمول نیاز خواهد داشت.

اندازه بالای انرژی یک باتری اتومبیل را به آن اضافه کنید(در مقایسه با مقدار کمی از انرژی مورد نیاز دوربین ماشین) همچنان نیروی زیادی در زیر کاپوت خودروی خود خواهید داشت.

حتی یک ماشین کوچک یا متوسط نیز دارای باتری حدود 45 آمپر ساعت است ، به این معنی که می تواند 1 آمپر برق را برای 45 ساعت پشت سر هم تأمین کند (از لحاظ تئوری). باتری های بزرگتر ماشین و کامیون ممکن است دارای رتبه بندی تا 225 آمپر ساعت یا بیشتر باشند.

البته که وسایل نقلیه مدرن معمولاً وسایل الکترونیکی و سیستم دیگری در خود دارند که اتومبیل یا کامیون، سطح متفاوتی از انرژی را در پس زمینه مصرف می کنند (سیستم های هشدار ، گیرنده های ورودی بدون کلید ، به روزرسانی خودکار نرم افزار و غیره) و هچنین عملکرد کلی باتری با افزایش سن باتری کاهش می یابد (یک باتری 3 ساله به اندازه باتری جدید عملکرد مشابهی نخاهد داشت)، بنابراین نمی توانید انتظار داشته باشید که سطح عملکرد “دنیای واقعی” را مطابق با تئوری ببینید ارقام دقیق هستند، اما به طور کلی، اصولی که ما در اینجا بحث می کنیم حقیقت را بازگو می کنند.

دلیل عمده دیگر اینکه چرا هنگام استفاده از دوربین اتومبیل در حالت پارکینگ نباید مسئله باتری باتری باشد ، به لطف ویژگی معروف به “قطع ولتاژ پایین” است. تولیدکنندگان دوربین های اتومبیل با گنجاندن لوازم جانبی دیگر برای جلوگیری از تخلیه باتری یا راه حل های قطع ولتاژ داخلی که سطح ولتاژ باتری خودرو را کنترل می کنند ، از خالی شدن ناخواسته باتری خودرو جلوگیری می کنند و در صورت کاهش قدرت به زیر آستانه ایمنی مشخص برق را مدیریت می کنند.(به طور معمول حدود 12.0 یا 12.5v).

یک باتری اتومبیل سالم باید بتواند قبل از رسیدن به سطح قطع ولتاژ پایین ، یک هفته یا حداقل دو روز ، اگر بیشتر از آن نباشد، دوربین ماشین را با خیال راحت کار کند.

 

 

2 دیدگاه برای “آیا دوربین خودرو، باتری ماشین را خالی می کند؟

  1. جدیری گفته:

    سلام من دوربین سه لنزه کد۸۱۰ رو خریداری کرده تقریبا دور برخودرو پوشش میده برق یکسره دادم ولی درحالت خاموش منیتور دوربین روخاموش میکنم ولی هر سه دوربین هم زمان ضبط میکنه تا سه روز هم گذاشتم باطری خالی نشده البته رم ۱۲۸گذاشتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.