خرید بهترین دوربین خودرو

خب انتخاب دوربین خودرویی مناسب از بین تنوع بسیار زیادی که وجود دارد ممکن است بسیار سخت و غیرممکن باشد کما اینکه اگر بار اولتان نیز باشد این کار  سخت تر خواهد بود چرا که احتمالا چیز زیادی در مورد این تکنولوژی نمی دانید و از ویژگی ها و امکانات مختلفی که دوربین های خودرو می توانند داشته باشند احتمالا بی خبرید.خب نگران نباشید در این مقاله اطلاعات کافی را برای خرید دوربین اتومبیل موردنظرتان را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

خب در سال 1400 نیز همانند سال های گذشته تقاضا برای دوربین های خودرو روند رو به رشدی دارد و هر چقدر زمان می گذرد نیاز به این تکنولوژی بیشتر نمود پیدا می کند.

خب بیشتر دوربین های خودرو را از فیلم های اغلب جالبی که توسط این دوربین ها گرفته شده و در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، آپارات یا یوتیوب قرار داده شده می شناسیم، ولی اغلب یکی از این دستگاه ها را از نزدیک ندیده ایم.

امروزه صد ها نوع دوربین اتومبیل در بازار موجود می باشد و هر روزه نیز به تنوع و تعداد این دوربین ها افزوده می شود.با این وضعیت انتخاب از میان این حجم از تنوع و کیفیت ممکن است بسیار گمراه کتتده باشد.اینکه چه دوربین خودرویی با چه امکانات و کیفیتی و یا حتی با چه شکل و اندازه ای دلخواه و موردنیاز شماست و فهمیدن اینکه کدام دوربین های خودرویی مطابق نیاز شماست ممکن است کمی دشوار باشد.

ما اینجا توضیحاتی در مورد ویژگی های اصلی یک دوربین خودرو و کیفیت و انواع آن خواهیم داد تا دید بهتری هنگام خرید دوربین خودرو داشته باشید.

خب در هنگام خرید دوربین خودرو اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید اندازه و شکل دوربین خودرویی است که می خواهید در خودروی خود نصب و استفاده کنید.

دوربین مداربسته خودرو در شکل ها و اندازه های مختلف

با اینکه شکل و اندازه دوربین خودرو نقش بزرگی در انتخاب آن ایفا میکنه ولی همه چیز نیست.اگر یک دوربین ماشین خیلی کوچک باشد یعنی اینکه تعداد امکانات آن محدود می باشد.اگر واقعا یک دوربین خودرو کوچک بخواهید باید از داشتن یک سری امکانات نظیر صفحه نمایش ، GPS و … چسم پوشی کنید.

پشت آینه ای ( گوه ای)

دارای پایه چسب نواری مخصوص می باشند که به بالاترین نقطه شیشه خودرو و معمولا پشت آینه خودرو نصب می شوند.برخی از مدل ها ممکن است دارای صفحه نمایش نیز باشند.

استوانه ای

دوربین های خودروی کوچک معمولا به شکل استوانه ای ساخته می شوند.این مدل دوربین های خودرو اکثرا صفحه نمایش ندارند و تنظیمات مورد نیاز از طریق نرم افزار موبایل آن انجام می گیرد.این دوربین های ثبت وقایع خودرو از نامحسوس ترین شکل های دوربین خودرو حساب می شوند که جلب توجه کمتری نسبت به دیگر اشکال دوربین های خودرو دارند.

پایه دار (آویزان)

این نوع از دوربین های خودرو دارای پایه معمولا ساکشنی می باشند که دوربین خودرو بر روی پایه که به شیشه خودرو چسبانده شده نصب می شود.این دوربین ها جای بیشتری نسبت به مدل های قبلی اشغال می کنند ولی امکان برداشتن و نصب آن در هر زمانی به سرعت و آسانی مذیت این مدل ها حساب می شوند.

آینه ای

به شکل آینه خودرو می باشند و بر روی آینه اصلی نصب می شوند.دارای صفحه نمایش مخفی بر روی خود می باشند و ممکن است یک دوربین اضافه نیز داشته باشند.

دوربین های خودرو دو دوربین یا بیشتر

تعداد دوربین های یک دوربین خودرو از اساسی ترین تفاوت هاست که دوربین های خودرو را از یکدیگر متمایز می کند.دوربین خودرو با یک دوربین بدین معناست که شما تنها از زاویه مقابل خودرو تصویر خواهید داشت.دوربین های خودرو دو دوربین علاوه بر زاویه مقابل خود از پشت یا داخل خودرو را نیز برای پوشش خواهند داد.

دوربین های خودرو دو دوربین اگرچه ممکن است کمی گران تر از مدل های تک دوربین باشند ولی شاید کارایی بیشتری نیز نسبت به تک دوربین ها داشته باشند.تک .این مسئله بستگی به نیاز کاربر دارد که نوع تک دوربین بخرد یا دو دوربین!

مد پارکینگ

این سنسور که در برخی از دوربین های خودرو وجود دارد این امکان را فراهم می کند که در صورت بروز حادثه هنگامی که خودرو پارک هست فیلم برداری کند.مکانیزم عملکرد دوربین های خودرویی که به این سنسور مجهز هستند بدین صورت است که وقتی خودرو در حالت پارک قرار دارد دوربین فیلم های 15 ثانیه ضبط و سپس پاک میکند، در این بین اگر حادثه ای و حرکتی رخ دهد ،دوربین آن 15 ثانیه را پاک نکرده و به ضبط ادامه می دهد و بدین صورت از قبل از حادثه و حرکت نیز فیلم ضبط شده وجود خواهد داشت.

این سنسور بیشتر برای کسانی کاربرد خواهد داشت که اغلب خودروی خود را در سطح شهر یا مکان هایی با امنیت کمتر پارک می کنند.

G-Sensor

Gravity sensor یا به اختصار G-Sensor ،اغلب در بیشتر دوربین های خودرو موجود می باشد.دوربین خودرو وقتی تغییراتی در نیروی g احساس می کند که معمولا در تصادفات جاده ای یا برخورد های شدید هنگام پارک بودن خودرو اتفاق می افتد شروع به کار می نماید.

بدین صورت که فایل مربوط به فیلم حادثه قفل می شود و فقط تنها به صورت دستی می توان آن را پاک کرد.

فیلم برداری مداوم ( Loop Recording )

پاک کردن فیلم های ابتدایی و قدیمی تر و ضبط تصاویر جدید به جای آنها به صورت اتوماتیک خلاصه تعریف Loop Recording می باشد.

دوربین خودرو به صورت اتوماتیک فیلم های ضبط شده را در فایل های 2 یا 3 دقیقه ای ذخیره می کند.بعد از پر شدن حافظه به صورت اتوماتیک تصاویر قدیمی را پاک و جدید ها را ذخیره می کند.

امروزه تقریبا در تمامی دوربین های خودرویی که تولید می شود این قابلیت وجود دارد.

کیفیت ویدیو و کارت حافظه

موارد دیگری که در خرید دوربین خودور باید در نظر داشته باشید ، کیفیت ویدیوهای ضبط شده و مقدار کارت حافظه پشتیبانی می باشد.

اصلی ترین دلیلی که یک نفر دوربین می خرد این است که فیلم برداری کند،بنابراین کیفیت فیلم های گرفته شده اهمیت زیادی در انتخاب دوربین خودرو خواهد داشت.

پشتیبانی از بیشترین حجم کارت حافظه نیز برابر با فیلم های بیشتری خواهد بود که یک دوربین اتومبیل می تواند ذخیره کند.البته این مسله بستگی به کیفیت و فرمت فیلم ذحیره شده نیز خواهد داشت که با چند دقیقه فیلم حافظه پر شود.

اکثر دوربین های خودرو معمولا تا 32 گیگابایت حافظه مموری پشنیبانی میکنند.

ضبط صدا

امکان ضبط صدا در اکثر دوربین های خودرو وجود دارد و امکان غیرفعال کردن این امکان در تعداد محدودی از آنها.قطعا بستگی به کاربر دارد که آیا به این ویژگی نیاز دارد یا خیر.

زاویه دید لنز

زاویه دید لنز دوربین خودرو بدین معناست که هر چقدر این زاویه بیشتر باشد دوربین پوشش بیشتری بر اطراف خود خواهد داشت.

دوربین های ثبت وقایع خودرو معمولا در زاویه لنزی بین 120 تا 170 درجه می باشند.اینکه دوربین خودرویتان چه زاویه دیدی داشته باشد نکته ای است که هنگام خرید می توانید به آن توجه داشته باشید.

صفحه نمایش

برخی از مدل های دوربین خودرو دارای صفحه نمایش می باشند.مشاهده ی فیلم های ضبط شده یا در حال ضبط، پاک کردن آنها یا تنظیمات دوربین خودرو از جمله کارهایی است که می توان از طریق صفحه نمایش دوربین خودرو انجام داد.

وای فای

دوربین های خودرو وای فای دار ،دارای نرم افزار اختصاصی نیز هستند که کاربر می تواند فیلم ها را از این طریق در گوشی موبایل خود ذخیره کند یا فقط به صورت آنلاین به مشاهده آن ها به پردازد و در مواردی نیز تنظیمات مورد نیاز را از این طریق برای دوربین خود انجام  دهد.

Gps

دو مزیت مهم داشتن چی پی اس یکی داشتن مختصات جغرافیایی خودرو و مسیرهای طی شده آن در نقشه و دیگری سرعت خودرو در این مسیرها می باشد.GPS نیز در برخی دوربین های خودرو نظیر دوربین خودرو دو دوربین HD  کد ۴۱۰ وجود دارد.

 

منبع : دوربین خودرو آذرال

2 دیدگاه برای “راهنمای خرید دوربین خودرو در سال 1400

  1. جمالی گفته:

    ممنون از اطلاعات کاملی که درمورد دوربینهای خودرو دادید من زیاد اطلاعت نداشتم این مقاله رو که خوندم عالی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.