با دوربین  خودرویی قبلا آشنا شده اید و از مزایا و ویژگی های آنها باخبر هستید.اما دی وی آر خودرو چیست و چه کاربردها و ویژگی هایی دارد؟!با ما همراه شوید تا با DVR های خودرو آشنا شوید.

DVR خودرو چیست؟

دستگاه ضبط تصویر دیجیتال (به انگلیسی: DVR: Digital Video Recorder)، یک دستگاه الکترونیکی مصرفی یا یک برنامه کاربردی است که تصویر را به صورت یک فرمت دیجیتال در دیسک سخت، حافظه ی فلش، کارت حافظه SD، یا در دستگاه‌های ذخیرهٔ محلی یا وابسته به شبکه ذخیره می‌کند.

در این دستگاه ها ،تعدادی ورودی دوربین وجود دارد که بسته به نیاز می توان تهیه و به آن متصل کرد.(در دی وی آر های خودرو معمولا 4 ورودی دوربین وجود دارد.).تصاویر ارسالی از دوربین , بسته به کیفیت دوربین دارای حجم متفاوتی از لحاظ بسته‌های اطلاعاتی است . دستگاه‌ DVR خودرووظیفه دارند که اطلاعات ارسالی از دوربین را فشرده کرده و با فرمت‌های استاندارد در حافظه جانبی دستگاه بایگانی نمایند.

دی وی آر خودرو
دی وی آر خودرو

کاربرد دی وی آر خودرو

این دستگاه ها نیز همانند دوربین های خودرو بعنوان ابزار پایش خودرو می باشد چه هنگامی که شما در خودرو هستید چه در زمان هایی که خودرویتان پارک هست.اما عمده تفاوتی که دی وی آر خودرو با دوربین های خودرو دارد این است که محدودیتهایی که در دوربین های خودرو وجود دارد در DVR خودرو نیست.

ویژگی های دی وی آر خودرو

تمام مزیت هایی که در دوربین های خودرو وجود دارد در دستگاه های DVR خودرو نیز وجود دارد.از جمله اینکه :

  • داشتن مدرکی دال بر مقصر نبودن در تصادف ها …
  • جلوگیری از کلاه برداری شیادانی که سعی دارند با صحنه سازی تصادف از شما اخاذی کنند .
  • مچ گیری از کسانی که در پارکینگ به خودرویتان آسیب میزنند و روی بدنه خودرو خط می اندازند …
  • تحت نظر داشتن خودرو هنگامی که آن را در اختیار کس دیگری قرار می دهید.
  • و یا ثبت تصاویر به یادماندنی و خاطره انگیر در مسافرت ها و گردش ها

اما چه محدودیت هایی در DVR های خودرو وجود ندارد!این دستگاه به شکل نامحسوس در خودرو جاسازی می شود به گونه ای که فقط مالک خودرو از محل قرارگیری آن مطلع باشد و کسی متوجه آن نشود.

در DVR خودرو محدودیت تعداد دوربین به شکلی که در دوربین های خودرو وجود دارد،نیست.طوری که تا 4 عدد دوربین می توان به دستگاه متصل کرد و محیط بیشتری از اطراف و داخل خودرو را پوشش دهد.

همچنین بسته به بودجه و نیاز کاربر می توان کیفیت دوربینی که قرار است به دستگاه DVR وصل شود را انتخاب کنید.می توانید دوربین های با کیفیت بالا و با قابلیت دید در شب تهیه و استفاده کنید و یا دوربین های اقتصادی تر با کیفیت متوسطی را در نظر بگیرید.

بعلاوه اینکه دوربین های این دستگاه ها بر خلاف دوربین های خودرو به شکلی کوچک و ظریف هستن که می توان بدون جلب توجه در خودرو نصب شوند و به صورت نامحسوس از داخل و بیرون خودرو فیلم برداری کنند.

مزیت دیگری که وجود دارد امکان ذخیره سازی تصاویر بیشتر ای دستگاه ها می باشد به طوریکه با یک مموری 256 گیگ تا حدود 4 روز فیلم برداری مداوم کند.و بعد از پر شدن حافطه دستگاه به طور خودکار فیلم های قدیمی تر را پاک و تصاویر جدید را ضبط می کند.

در برخی از DVR های خودرو امکان اتصال به اینترنت و وای فای وجود دارد که بدین ترتیب امکان انتقال تصویر را خواهید داشت.و می توانید تصاویر را به صورت لحظه ای و آنلاین در گوشی موبایل یا کامپیوتر مشاهده کنید.

جی پی اس ( GPS ) یا مکان یابی نیز قابلیتی هست که در برخی از مدل های این دستگاه ها قرار گرفته که در این صورت می توانید از محل خودرو و مسیرهای طی شده توسط خودرو آگاه شوید.

همچنین پورت خروجی تصویر نیز این امکان را به شما خواهد داد که در صورت تمایل تصاویر دوربین ها را در نمایشگر خودرو داشته باشید.

نمونه DVR خودرو

پک امنیتی خودرو
پک امنیتی خودرو

یک نمونه از این دستگاه ها که در فروشگاه دوربین خودرو عرضه می شود پک دی وی آر خودرو به همراه دوربین ها می باشد که هم دستگاه و هم دوربین ها به همراه اتصالات در این پک قرار گرفته که می توانید تهیه و استفاده نمایید.

جمع بندی

در نهایت با مقایسه و توضیحاتی که داده شد در نهایت این نیاز و بودجه کاربر هستش که چه چیزی را برای حفظ امنیت و نظارت بر خودروی خود انتخاب کنه.هرچند که با این اوصاف و دانستن این ویژگی ها سخت می توان تصمیم دیگری گرفت.

3 دیدگاه برای “دی وی آر خودرو ، مزیت ها و ویژگی های منحصر به فردی که از آن بی خبرید!

  1. جواد زرین گفته:

    سلام دوست عزیز اول بفرمایید در مشهد هم امکان نصب دارید دوم که قیمت مدل وای فای دارش چند است

    • ادمین گفته:

      با عرض سلام و احترام
      نصبش آسان هست کار خاصی نداره.خودتون هم نتونستین می تونین بدین یک برق کار یا نصاب دوربین مداربسته براتون انجام بده.
      قیمت DVR تنها 750 هزارتومان هستش.

  2. اشکان گفته:

    سلام وقتتون بخیر . بزرگوار لطفا قیمت یه دونه دی وی آر خودویی که وای فای داشته باشه با دو عدد دوربین دید درشب برای جلو وعقب خودرو با کیفیت قابل قبول چقدر میشه.کیفیت دوربینها نه میخوام حرفه ای باشه نه کاملا بی کیفیت باشن . ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.