مقدمه

امروزه رانندگی که برای خودروی خود ارزش قائل هستند، اقدام به خرید دوربین ماشین می‌کنند و این دوربین‌ها جزئی از وسایل جانبی پرطرفدار ماشین شده‌اند. استفاده از این دوربین مزایای بسیار زیادی را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد و به همین دلیل است که رانندگان زیادی ترجیح می‌دهند که دوربین‌هایی با کیفیت خریداری کنند. در صورتی که به کاربرد این دوربین و مزایای استفاده از آن آشنا نیستید، در این مطلب همراه ما باشید تا مروری بر این موارد داشته باشیم.

دوربین ماشین چیست

دوربین اتومبیل وسیله‌ای است که معمولا روی شیشه یا داشبورد ماشین نصب می‌شود. این محصولات همراه با ماشین ارائه نمی‌شوند و خود شخص بنا به میزان بودجه و نیاز خود می‌تواند یکی از این دوربین‌ها را خریداری کند. طیف ویژگی‌های این دوربین‌ها بسیار گسترده و متفاوت است. برخی از این دوربین‌ها از ماشین جلو فیلم‌برداری یا عکس برداری می‌کنند و برخی از آن‌ها می‌توانند از اتفاقات صندلی راننده یا پشت ماشین را ثبت و ضبط کنند. برق مورد نیاز این دوربین‌ها یا از طریق اتصال با سیستم برقی ماشین تامین می‌شود یا باتری‌های سیستم این انرژی را تامین می‌کنند.

وظیفه این دوربین ماشین ثبت تمام جزئیات است و از آن می‌توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد. از جمله این اهداف می‌توان به امنیت در حین رانندگی اشاره کرد. بسیاری از تصادف‌هایی که در ترافیک‌ها اتفاق می‌افتند، با این دوربین قابل ثبت هستند.

دوربین‌ها به شکل گسترده‌ای در سراسر جهان توسط  رانندگان ماشین‌های شخصی، مربیان آموزشگاه‌های رانندگی، رانندگان تاکسی و اتوبوس و پلیس‌ها استفاده می‌شوند. دوربین‌هایی که کیفیت بالایی دارند مجهز به تکنولوژی‌هایی مانند GPS نیز هستند که گاهی می‌توانید از آن‌ها برای مسیریابی نیز استفاده کنید. در این مطلب نگاهی به مزایای استفاده از دوربین‌های ماشین می‌اندازیم.

دوربین ماشین شیائومی

مزایای دوربین ماشین

مزایای فراوانی که این دوربین‌ها در اختیار رانندگان قرار می‌دهند باعث شده که بسیار محبوب شوند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین این مزایا اشاره خواهیم کرد.

ایجاد سند و مدرک

این ویژگی منحصر به فرد دوربین ماشین شیائومی یکی از دلایلی است که باعث شده میلیون‌ها عدد از آن امروزه در سراسر دنیا به فروش بروند. این دوربین که تمام وقایع را به صورت بلادرنگ ضبط می‌کند، می‌تواند لحظه تصادف شما را به خوبی ثبت کند. در زمان حضور پلیس، شما با استفاده از فیلم این دوربین می‌توانید بی‌گناهی خود را ثابت کنید و از هر گونه ادعای دروغ اشخاص مقابل مبنی بر مقصر بودن شما در تصادف جلوگیری کنید. فیلم این دوربین‌ها معتبرترین سندی است که می‌توانید در دست داشته باشید تا متحمل پرداخت خسارت یک تصادف نشوید.

ثبت رفتار رانندگان بد

گاهی ممکن است که در یک بزرگراه یا خیابان با رانندگانی روبرو شوید که قصد مزاحمت برای شما را دارند. گاهی نیز ممکن است در جریان یک تصادف، یک راننده رفتار بدی با شما داشته باشد. از آن جایی که اثبات این ادعا برای شما سخت‌تر از اثبات مقصر یک تصادف (به دلیل وجود شواهد فیزیکی در تصادف) است، این دوربین رفتار این افراد را ثبت می‌کند و می‌توانید از آن برای ارجاع به مقامات قضایی استفاده کنید.

رفع نگرانی در مورد استفاده دیگران از خودرو

برخی از فرزندان (که معمولا زیر سن قانونی نیز هستند) بدون اجازه والدین اقدام به راندن ماشین می‌کنند. این عمل ممکن است منجر به رخ دادن یک تصادف شود و در صورتی که راننده گواهینامه نداشته باشد یا زیر سن قانونی باشد، مقصر تصادف شناخته می‌شود و جرم مرتکب شده است.

دوربین ماشین 2والدین می‌توانند از دوربین ماشین برای جلوگیری از این مسئله استفاده کنند. وقتی فرزندان بدانند که تمام دوربین ثبت وقایع داخل خودرو ثبت می‌شود، امکان استفاده مخفیانه از خودرو وجود ندارد. همچنین می‌توانید حین قرض دادن ماشین به دوستان یا فامیل، از مکان و روند رانندگی آن‌ها اطمینان حاصل کرد و یا از تعداد کیلومترهای طی شده توسط ماشین آگاه شد.

ردیابی و مسیریابی

از آن جایی که برخی از این دستگاه‌ها به GPS متصل هستند، می‌توانید از این قابلیت آن‌ها برای مسیریابی استفاده کنید و به جای توقف‌های مکرر برای پرسیدن آدرس و طی کردن مسیر اشتباه، می‌توانید به راحتی از طریق قابلیت‌های این دستگاه‌ها، مسافرتی بدون دردسر داشته باشید.

همچنین از آنجایی که بسیاری از این دوربین‌ها به گوشی‌های تلفن همراه متصل هستند و از طریق اینترنت داده رد و بدل می‌کنند، در صورت مفقود شدن اتومبیل یا دزدیده شدن آن می‌توانید از محل اتومبیل آگاه شوید و آن را به پلیس اطلاع بدهید.

ضبط مسیر سفر

برخی از راننده‌ها بسیاری از اوقات در حین سفر با منظره‌های زیبایی روبرو می‌شوند که علاقمند به ضبط و ثبت آن به شکل فیلم یا تصویر هستند. استفاده از دوربین ماشین باعث می‌شود که به راحتی این تصاویر را ثبت کنید.

دوربین ماشینهمچنین برخی از افراد علاقمند به ثبت لحظات با خانواده یا دوستان خود در حین سفر هستند. این افراد نیز می‌توانند از دوربین ماشین استفاده کنند تا لحظاتی شیرین و به یاد ماندنی برای خود ثبت کنند.

جلوگیری از سرقت با استفاده از دوربین ماشین

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت دوربین ماشین، ضبط تصاویر حین سرقت است. بسیاری از سارقان وسایل اتومبیل در تاریکی و در زمانی که هیچکس درون ماشین حضور ندارد، اقدام به کندن و سرقت وسایلی مانند ضبط صوت می‌کنند و از آن جایی که این افراد معمولا در تاریکی دست به چنین اقدامی می‌زنند، متوجه نخواهند شد که این دوربین به شکل مخفی اقدام به ضبط تصویر آن‌ها می‌کند.

همچنین اتصال به گوشی دوربین می‌تواند شما را در همان لحظه، از ورود سارق به اتومبیل آگاه کند. ویژگی تصویربرداری در شب این دوربین‌ها باعث ثبت تصاویری دقیق و بی‌نقص برای از صورت این سارقان می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.