دوربین ثبت وقایع خودرو

بررسی دوربین ثبت وقایع خودرو

دوربین ثبت وقایع خودرو، دوربینی مانند سایر دوربین‌ها است که دارای یک یا چند لنز برای ضبط تصاویر است. این دوربین‌ها با توجه به نوع، ساختار و کاربرد خود در قسمت‌های مختلفی از خودرو قابل نصب هستند. مالکان خودرو با توجه به ویژگی‌ها و قابلیتی که از دوربین خودرو انتظار دارند، اقدام به خرید مدل‌های مختلف آن می‌کنند. تفاوت دوربین‌های خودرو، تنها در اندازه آن‌ها نیست؛ بلکه امکانات و کاربردهای آن‌ها نیز با هم تفاوت‌های چشم‌گیری دارد. در ادامه مطلب، انواع دوربین خودرو را با هم مرور می‌کنیم و با کارکرد‌های اختصاصی آن‌ها آشنا می‌شویم.

 در زماني خودرو در محلي پارک است و در زماني که شما حضور نداريد فردي نسبت به آسيب رساندن به خودروي شما اقدام کرده است يا بر روي اتومبيل شما خط انداخته است که شما به سادگي ميتوانيد با بازبيني فيلم فرد خاطي را شناسايي نماييد .
در زمان حرکت حادثه اي رخ ميدهد که با ارائه اين فيلم به پليس به راحتي فرد مقصر قابل تشخيص است.
افرادي که جهت اخاذي خود را به جلوي اتومبيل مي اندازند تنها با ارائه مدارک مستندي همچون فيلم مي توان مقصر را رسوا کرد.

ویژگی های دوربین ثبت وقایع خودرو

ثبت وقایع جاده‌ای

دوربین‌های خودرو از قابلیت ضبط وقایع و تصاویر حین رانندگی برخوردار هستند. در صورت بروز تصادف، ارائه فیلم ضبط‌شده به پلیس، می‌تواند کمک زیادی به شناسایی مقصر کند.

جی سنسور- G-Sensor

این قابلیت در اکثر دوربین‌های خودرو فعال است. زمانی که سنسور G موجود در دوربین خودرو، تصادف، ترمز اضطراری یا ضربه غیرمتعارفی را تشخیص دهد، عملیات ضبط را آغاز می‌کند. این قابلیت هنگام تصادفات یا اتفاقاتی که برای خودروی پارک‌شده می‌افتد، بسیار کاربردی است. در اغلب دوربین‌هایی که از این قابلیت برخوردار هستند، فیلم آن دوره زمانی به‌ طور مستقل ذخیره می‌شود و به طور خودکار حذف نخواهد شد. چنین تصاویری برای تحقیقات تصادف بسیار مفید است.

دوربین خودرو

پارکینگ مود – Parking Mode

دوربین‌های مجهز به این سنسور، زمانی که خودرو در حالت پارک است، تصاویر 15ثانیه‌ای ضبط می‌کنند. اگر سنسور خودرو در این فاصله حادثه و حرکتی خاصی را احساس نکند، دوربین فیلم جدید را ضبط و جایگزین فیلم قبلی می‌کند؛ اما درصورتی‌که دوربین حین فیلم‌برداری متوجه لرزش یا حرکتی شود، فیلم‌برداری را قطع نمی‌کند و به ضبط تصاویر ادامه ‌می‌دهد.

دوربین دنده‌عقب خودرو

یکی از بهترین و مفید‌ترین قابلیت‌های دوربین‌ ثبت وقایع خودرو، دوربین‌ دنده‌عقب است. در اکثر مدل‌های دوربین خودرو، یک لنز کوچک نیز برای دنده‌عقب در نظر گرفته شده است. نصب لنز عقب برای دوربین‌هایی که صفحه نمایش دارند، امکان‌پذیر است؛ البته لنز دوربین عقب را در صورتی نیز می‌توان نصب کرد که سیستم پخش خودرو مجهز به مانیتور باشد. در این حالت، یک لنز کوچک روی سپر خودرو نصب می‌شود که برق آن از چراغ دنده‌عقب تامین می‌شود. هر زمان که دنده خودرو در حالت عقب قرار بگیرد، این دوربین به ‌صورت خودکار روشن می‌شود و فضای پشتی اتوموبیل را روی صفحه نمایش برای راننده نشان می‌‌دهد. این قابلیت برای پارک خودرو در مکان‌هایی که پارک‌کردن سخت به ‌نظر می‌رسد، بسیار کاربردی است.

ثبت وقایع داخل خودرو 

با استفاده از این قابلیت و جا‌گذاری لنز دوربین در داخل خودرو، امکان ضبط تصاویر از داخل کابین خودرو فراهم می‌شود. این قابلیت، اکثرا برای خودرو‌های عمومی مثل تاکسی‌ها یا خودرو‌های مخصوص تور‌های مسافرتی کاربرد دارد.

ثبت خاطرات سفر

بسیاری از جاده‌ها مناظر بسیار زیبایی دارند که اغلب مسافران علاقه دارند تصاویر آن را برای خود به یادگار داشته باشند. دوربین خودرو انجام این کار را به‌آسانی میسر کرده است و به‌راحتی می‌توانید از تمامی صحنه‌های اطراف خود در حین سفر تصویربرداری کنید.

دید بیرون خودرو، جلوی خودرو را پوشش می دهد

دید کابین یا داخل خودرو

بعضی از دوربین های ثبت وقایع داخل خودرو دارای صفحه نمایش نیز می باشند،دوربین های خودرو که یا به صورت جدا به شیشه خودرو متصل می شوند یا جایگزینی برای آینه وسط خودرو هستند،می توان هم تصاویر را به صورت زنده در این نمایشگر دید یا به بررسی تصاویر و فیلم های ضبط شده توسط آن پرداخت.

بعضی از دوربین های خودرو نیز دارای باطری داخلی می باشند که برای مدت کوتاهی دوربین را روشن نگه می دارد.

در زیر میتوانید تعدادی از انواع دوربین ثبت وقایع خودرو را مشاهده نمایید.

دوربین ثبت حوادث خودرو

امروزه اکثر دوربین های ثبت وقایع  که در خودرو نصب می شوند، توانایی تشخیص حرکت را دارند و می توانند در صورت تشخیص هر گونه حرکتی، شروع به تصویر برداری کنند و هنگامی که حرکت متوقف شود، تصویر برداری دوربین ثبت وقایع خودرو نیز متوقف شود. این نوع از دوربین ثبت وقایع خودرو در کنار مزایای بسیار، محدودیت هایی نیز دارد، یکی از محدودیت های این نوع از دوربین های مداربسته آنست که پس از تشخیص حرکت، با تاخیر زمانی شروع به کار می کند. این تاخیر زمانی بسیار اندک و حتی کمتر از یک ثانیه است؛ ولی اگر شما بخواهید از تصاویر دوربین ثبت وقایع خودرو، به عنوان مدرک استفاده کنید، این فاصله زمانی اندک نیز حیاتی خواهد بود. برخی از این دوربین های مداربسته خودرو باید به صورت دستی فعال شوند. بدین معنا که کاربر باید هر بار پس از پارک کردن خودرو، به صورت دستی دوربین مداربسته را روشن کند. این یک محدودیت دیگر است زیرا ممکن است کاربر فراموش کند که دوربین مداربسته را فعال کند.

دوربین ثبت وقایع خودرو دید در شب

آمار بالایی از آسیب زدن و سرقت از خودرو، در هنگام شب گزارش شده است، بنابراین کاربران در تلاش هستند که دوربین ثبت وقایع خودرو را برای ماشین خود خریداری کنند که قابلیت ضبط تصاویر در نور کم را داشته باشد. دوربین خودرو مادون قرمز، توانایی ضبط تصویر در تاریکی شب را دارد، ولی نور مادون قرمز آن ممکن است برای سارقان جلب توجه کند، بنابراین دوربین ثبت وقایع خودرو مخصوص دید در شب با استفاده از قابلیت های استارلایت می تواند در تاریکی ، تصاویر با کیفیتی را ارائه و ذخیره کند.

خرید دوربین ثبت وقایع خودرو

در فروشگاه دوربین خودرو آذرال هر دو مدل دوربین خودرو ،دید بیرون خودرو و دید کابین یا داخل خودرو موجود می باشد.

برای سفارش و یا در خواست مشاوره می توانید با شماره تلفن های  09143005618 – 0413552539 تماس بگیرید یا از طریق شبکه مجازی به شماره 09143005618 سوالات خود را بپرسید.

همچنین فروشگاه آذرال در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام بصورت فعالانه ای فعالیت دارد.با این آی دی Durbinkhodro@ می توانید ما را در این شبکه های اجتماعی پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.