بسیاری از مردم در ایران از این واقعیت که نصب دوربین های مداربسته در داخل ماشین کاملا قانونی است، اطلاع ندارند. دوربین های مداربسته در داخل یک ماشین در صورت وقوع هرگونه حادثه ای بسیار کمک کننده خواهند بود. طبق آخرین گزارشات منتشر شده توسط دولت حدود یک میلیارد وسیله نقلیه در ایران وجود دارد که از این تعداد حدود 65% اتومبیل می باشند و تقریبا در هر ساعت دو وسیله نقلیه تصادف می کنند.

مقصر تصادف
مقصر تصادف

هیچ کسی در هیچ زمانی دوست ندارد که حادثه ای برایش اتفاق بیافتد، اما وقوع حادثه بدون هیچگونه شاهد عینی و یا هر نوع مدرک دیگری نیز می تواند برای فرد بسیار مشکل ساز شود. همچنین در صورت وجود شواهد کافی نیز دریافت مطالبات از  بیمه می تواند ماه ها و یا حتی سالها طول بکشد. علاوه بر اینها، موارد بسیار زیادی وجود دارند که برخی از اتومبیل ها حتی در پارکینگ های شخصی نیز دچار خرابکاری شده و آسیب دیده اند. چنین اقدامات خرابکارانه ای سالانه صدها هزار تومان به صاحبان خودرو ها خسارت زده و باعث افزایش سطح استرس و نگرانی در افراد می شود. بنابراین توصیه می شود تا یک دوربین مداربسته در داخل اتومبیل ها به منظور جلوگیری از هرگونه اعمال خرابکارانه و همچنین وجود مدارک کافی در صورت وقوع هر تصادفی، نصب گردد.

فروشندگان زیادی در ایران هستند که دوربین مداربسته مخصوص اتومبیل را عرضه می کنند. این دوربین ها نسبتا ارزان قیمت بوده و انواع مختلفی از آنها در بازار موجودند. معمولا این دوربین ها توسط یک نگهدارنده در پشت آینه جلوی اتومبیل نصب می شوند و به این ترتیب دید راننده را محدود نکرده و همچنین در پشت آینه از دید مخفی می مانند.

در اینجا چند راهنمایی برای انتخاب دوربین مداربسته مناسب برای اتومبیلتان را بیان خواهیم کرد.

 

اندازه و امنیت

 

بیشتر دوربین های اتومبیل از نظر اندازه هم سایز دوربین های دیجیتال کوچک می باشند. اگرچه این دوربین ها در کف دست شما جا می شوند اما بازهم اندازه آنها بزرگ است. بنابراین توصیه می شود تا در هنگام خرید، یک دوربین با سایز کوچک را انتخاب کرده تا زمانیکه در اتومبیل نصب گردید، دید راننده را محدود نکند. امنیت نیز مسئله مهمی است مخصوصا زمانیکه شما مجبور به پارک اتومبیلتان در یک مکان خلوت و ناآشنا می شوید. در چنین مواردی شما باید دوربین اتومبیل را در حال اجرا نگه داشته تا در صورت وقوع هرگونه حادثه ناخوشایندی تمام وقایع ضبط گردند.

 

دوربین خودرو ارزان

نصب و حذف آسان

نصب و حذف آسان نیز عامل مهم دیگری در زمان خرید دوربین برای اتومبیل می باشد. زیرا در مواقعی دوربین باید برداشته شده و دوباره نصب گردد. همچنین تراشه حافظه دوربین نیز باید به راحتی نصب و برداشته شود به طوریکه شما بتوانید به راحتی کارت حافظه را از دوربین برداشته و فیلم های ضبط شده توسط دوربین را در کامپیوتر دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.